ترانکینگ به چه معناست؟

کابل و سیم هایی که برای انتقال اطلاعات استفاده می شوند، برای ما بسیار مهم هستند.ترانکینگ  محفظه های دربسته ای هستند که از کابل ها در سیستم‌های انتقال ارتباطات محافظت می نمایند. تا دسترسی بسیاری از کاربران شبکه را جهت به اشتراک گذاشتن خطوط یا فرکانس‌های متعدد را فراهم کند. ترانکینگ معمولاً در سیستم های رادیویی و مخابراتی با فرکانس بسیار بالا  استفاده می شود.

 

انواع ترانکینگ لگراند

محصولات لگراند علاوه بر کیفیت عالی دارای تنوع بسیاری نیز است. شما می توانید هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید. انواع آن:

دیواری و ستونی لگراند

همون‌طور که از نام آن پیداست، روی دیوار نصب میشود و امکان کابل‌کشی رو از روی دیوار فراهم می‌کند. نوع ستونی آن در انواع مختلف دیواری و ایستاده، در طرح‌های مکعب مستطیل و دایره‌ای و در رنگ‌های مختلف تولید و عرضه میگردد. از این محصول در فضاهایی نظیر همایش‌ها، اتاق‌های کنفرانس، محیط‌های آموزشی و فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این نوع ترانک می‌تونیم به محافظت از کابل‌ها در اثر ضربه، پارگی و پوسیدگی، کوتاه شدن کابل‌های زیر میز کاربر و در دسترس بودن اون‌ها اشاره کرد.

 دفنی لگراند

سیم و کابل ها در ترانکینگ دفنی دیده نمی شود. جهت نصب سیستم‌های برق فشار قوی و فشار ضعیف شبکه و تلفن می تواند بهترین انتخاب باشد.  امنیت بالای کابل‌ها، مقاومت بسیار زیاد نسب به انواع دیگر ترانکینگ‌ها، اضافه کردن تعداد پریزها و کابل‌ها و همچنین تغییر سریع در زیرساخت از مهمترین ویژگی این ترانک می باشد.  در زیر ساخت‌های برق فشار قوی با حجم کابل بالامی توان گفت که این ترانک بیشترین کاربرد را دارد.

سایز

انواع ترانکینگ لگراند شامل 4 سایز 80*50، 105*50، 150*50 و 195*50 میلی‌متری است.تمامی محصولات لگراند دارای کیفیت بالا هستند.قابلیت نصب پارتیشن در سایزهای مختلف از ویژگی های مهم آن است. در سایز 195*50 امکان قرارگیری 3 الی 4 پارتیشن وجود داره. اسسفاده از این قطعه باعث جدا کردن کابل‌ها از هم و همچنین جلوگیری از تاثیر نویز و تداخل‌های کابل‌ها روی هم میشود.

بررسی متعلقات

شرکت لگراند برای ترانکینگ‌های خودش انواع مختلفی از متعلقات رو در سایزهای مختلفی تولید کرده. این متعلقات شامل زوایای داخلی، تخت و خارجی، درزگیر، کادر ماژول، سه‌راهی، فیس پلیت، پریز و کلید، قطعه اتصال درب و بدنه، مسدودکننده، درب نرم و سخت، پارتیشن و… میشود.

متعلقات ترانکینگ لگراند

شرکت لگراند در کنار تولید ترانکینگ به تولید متعلقات اون هم مشغوله. هر ترانکینگ برای نصب متعلقات مختلفی ساخته شده تا بتونه در مصرف از فضا به شکل بهینه‌ای عمل کنه. در ادامه به معرفی تعدادی از متعلقات ترانکینگ و کاربرد اون‌ها می‌پردازیم.

انواع متعلقات ترانکینگ لگراند

بدنه:

بدنه‌ی ترانکینگ لگراند دارای شیارهای چهارگانه است. با وجود این شیارها کار نصب پارتیشن بسیار راحت‌تر صورت‌ می‌گیره. نکته‌ای که باید بهش اشاره کنیم اینه که ترانکینگ‌ها با طول‌های 2 متری وارد بازار میشوند:

درب:

در دو دسته سخت و نرم قرار می گیرد. از درب نرم به‌دلیل انعطاف‌پذیری بالا و راحتی هنگام باز کردن درب ترانکینگ، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پارتیشن :

از این قطعه برای جدا کردن قسمت‌های مختلف ترانکینگ استفاده میشه. وجود پارتیشن از ایجاد نویز و تداخل جریانات مغناطیسی کابل‌ها جلوگیری می‌کنه. به‌طور کلی استفاده از پارتیشن در نظم‌بخشی به بخش‌های مختلف پیشنهاد میشود.

بست انتهایی یا مسدودکننده:

همون‌طور که از اسم این قطعه پیداست برای زیبایی در انتهای ترانکینگ قرار می‌گیره و باعث بسته شدن درب ترانکینگ میشود.

زاویه داخلی:

برای اتصال دو ترانکینگ در گوشه‌ی داخلی اون مورد استفاده قرار می‌گیره. اندازه‌ی زاویه‌ی این قطعه 90 درجه است.

زاویه خارجی:

کاملا مانند زاویه‌ی داخلیه با این تفاوت که برای گوشه‌ی خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زاویه تخت:

برای اتصال دو ترانکینگ بهم با زاویه‌ی عمود و در یک سطح صاف استفاده میشود.

درزگیر یا قطعه اتصال:

برای پوشش دادن محل اتصال دو ترانکینگ می توان از درزگیر استفاده نمود.

سه‌راهی:

جهت انشعابات متعدد از ترانکینگ استفاده می شود.

کادر ماژول:

برای اتصال انوع پریز و سوئیچ ها کادر ماژول بر روی ترانکینگ نصب می گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *