هنگام خرید کلید و پریز علاوه بر در نظر گرفتن طراحی جدید، باید ایمنی را نیز در نظر بگیرید. بنابراین، استفاده از کلید های ضد آب که به کلید و پریز بارانی شناخته می شود، در اولویت خرید شما قرار می گیرد. به خصوص در محیط های مرطوب مانند حمام، خطر برق گرفتگی به شدت افزایش می یابد و ایمنی خود و خانواده ما را به خطر می اندازد.  این کلید و پریزها سال‌هاست که در اتاق‌هایی که در معرض رطوبت یا تماس با آب هستند، یعنی در حمام، آشپزخانه، استخرها استفاده می‌شود.

کلید و پریز بارانی را می توان در محیط های بیرون مانند پارک، کارگاه های ساختمانی، بالکن ها و باغ ها بدون نگرانی از بارندگی و رطوبت استفاده کرد. محافظ محکم محفظه به سوکت اجازه می دهد تا در برابر باران شدید و قرار گرفتن در معرض آفتاب مقاومت کند. هنگامی که از سوکت ها استفاده نمی شوند، می توان درب محفظه را برای محافظت از آنها در برابر رطوبت و گرد و غبار بسته و عمر پریز را تا حد زیادی افزایش داد.

جنس سوئیچ های ضد آب

محفظه می تواند از ABS ساخته شود، ماده ای با مقاومت عالی در برابر ضربه و مقاومت خوب در برابر حرارت و خوردگی. قسمت جلویی آن از مواد شفاف ساخته شده است و می توانیم ببینیم که سوکت و سوئیچ چه شکلی هستند. سیم ها به سوکت متصل شده و با پیچ ثابت می شوند و نصب آن را بسیار آسان می کنند. سوکت سوئیچ را می توان از یک بدنه رسانا از مس  ساخته شد که رسانایی  بیشتری دارد، با رسانایی حرارتی عالی، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی. به طور کلی، این همچنین باعث افزایش طول عمر پریزهای سوئیچ شده می شود.

انواع کلید و پریز بارانی

این محصول در دو نوع توکار و روکار طراحی و به فروش می رسند. انواع کلید و پریز های بارانی توکار مخصوص ساختمان ها از جنس ABS تولید شده و با درجه حفاظت IP44 برای مدت طولانی کارکرد خود را حفظ خواهند کرد. اکثر کلید و پریز های بارانی برق صنعتی دارای درب فلزی بوده تا نه تنها از ورود مایعات و رطوبت جلوگیری کنند، بلکه در زمان وارد شدن ضربه بالاترین مقاومت را از خود نشان دهند. کلید و پریز های بارانی صنعتی اغلب از نظر فیزیکی مقداری بزرگتر از انواع ساختمانی هستند و در ساخت آنها از مواد اولیه مقاومت تری استفاده می کنند.

ویژگی های ظاهری کلید و پریز بارانی

کلید و پریز بارانی از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند. این نوع از محصولات از یک قاب به رنگ های صدفی،کرم، سفید و از یک رویه به رنگ سفید تشکیل شده اند. طراحی آنها به گونه ای است که با هر محیطی سازگار باشند.

IP44 به چه معناست؟

نرخ IP مخفف Ingress Protection به معنای مقدار محافظت تجهیزرات به هنگام مواجه شدن با شرایط مختلف است. IP از یک عدد دو رقمی تشکیل شده است که عدد اول “محافظت از ورود” را برای تعیین محافظت محصول در برابر عناصر خارجی مانند آب یا خاک ارائه می دهد. هر رقم به صورت جداگانه از 0 تا 6 (محافظت جامد) و 0-9 (محافظت مایع) رتبه بندی می شود. و عدد 0  نشان دهنده بدون محافظت است.

نرخ IP44 به این معنی است که محصول شما در برابر ذرات جامد با اندازه بیش از 1 میلی متر و در برابر قطرات آب با سرعت کم از هر جهت محافظت می شود.

کاربرد کلیدها و پریزهای ضد آب

کلیدهای ضد آب یک گزینه اجباری برای هر محیط مرطوب  است. بیشترین کاربرد این محصول در استخرها ،حمام، و تمامی محیط هایی که در معرض آفتاب شدیو و یا باران می باشند.

جدای از حفاظت اولیه ، آنها قابلیت حفاظت در برابر ولتاژ را دارا هستند، که هر گونه تاسیسات الکتریکی در مجاورت آن را از شارژ اضافی نجات می دهد. دو نوع پریز ضد :

تفاوت اصلی بین آنها این است که دارای یک پورت برای کابل برق است.

پریزهای برق در فضای باز دارای حفاظت ورودی IP65 هستند. که به شما این امکان را می دهد که به راحتی از برق حتی در هنگام باران یا طوفان، برف بدون نگرانی  استفاده کنید. طبقه بندی کلی این پریزها و کلیدها بر اساس منطقه استفاده و حفاظت از ورود آنها می باشد. از نظر بصری، اندازه آنها یکسان است. طراحی آنها به گونه ای است که برای استفاده در داخل خانه در حمام ها و مناطق مرطوب خانگی بسیار مناسب می کند.

راه اتصال به شبکه برق از داخل است که امکان محافظت بیشتر از پریز و کاربر را فراهم می کند. انواع پریزهای فضای باز دارای یک پوشش محافظ UV است. که جهت مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید و برای مدت طولانی طراحی شده است.

تنوع محصولی کلید و پریز بارانی

کلید و پریز های بارانی به صورت دو صورت داخلی و خارجی در بازار عرضه و به فروش می رسند. خوشبختانه در حال حاضر کمبودی از لحاظ تهیه مواد اولیه وجود نداشته و شرکت های زیادی به منظور ساخت کلید و پریز در داخل کشور پدید آمده اند. البته با نظر به اینکه انواع کلید و پریز بارانی ایرانی کیفیتی مشابه و حتی گاهی بالاتر از محصولات خارجی دارند، اما همچنان برخی از مشتریان کالاهای وارداتی فرانسوی و ترکیه ای را ترجیح می دهند.

مراحل تعویض کلید و پریز بارانی

کلید و پریز ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون فضای شما دارد.طی مراحلی با دقت می توانید این پریز رو اضافه کنید. این مراحل شامل: قطع کردن برق، جدا کردن پریز برق، جدا کردن سیم برق از پریز قدیمی. بستن سیم ها به پریز جدید و نصب قوطی برق، بستن کلید و پریز بارانی.

خرید کلید و پریز بارانی مناسب

قبل از خرید کلید و پریز بارانی ابتدا محیط مورد نظر خود را مشخص نمایید. کلید و پریز ها بارانی دارای کاربردهای متفاوت و همچنین انواع مختلفی است. جهت خرید کلید و پریز برا مراکز صنعتی باید از محصولات مقاوم با کیفیت بالا استفاده نمایید. جهت خرید و آگاهی از قیمت های به روز این محصولات با آسان برق در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *