تحلیل قیمت مس

با تحلیل قیمت مس می توانید لیست قیمت سیم و کابل شرکت های ایرانی مثل البرز الکتریک نور و خراسان افشارنژاد و شرکت های مشابه را پیش بینی کنید.

قیمت مس از زمان حمله روسیه به اوکراین به‌دلیل اختلال در مسیرهای تجاری و تحریم‌ اقتصادی، به شدت افزایش یافته است. و باعت تغییر در قیمت مس شده است.

بلافاصله پس از تهاجم، قیمت به 9918 دلار در هر تن کاهش یافت. اما پس از اعلام تحریم‌ها، قیمت تا 4 مارس به 10،465 دلار افزایش یافت. روسیه حدود 3.5 درصد از مس جهان را تولید می کند، و تحریم ها احتمالا دسترسی به آن را محدود می کند.

 

قیمت‌ مس در ژانویه  کاهش یافته بود. زیرا بازار به دلیل حرکت‌های بالقوه در ایالات متحده. برای افزایش نرخ‌های بهره و کاهش هزینه‌ها که پول را از دارایی‌های پرریسک‌تر دور کرده و به دلار تبدیل می‌کرد.

 

علاوه بر جنگ در اوکراین، بازارهای فلزات صنعتی با نگرانی‌ها در مورد تأثیرات نوع Omicron بر رشد اقتصادی. محدودیت‌های عرضه برق در چین که تولید را کاهش می‌دهد. و کاهش تدریجی سیاست‌های پولی در ایالات متحده، بی‌ثبات شده است. مس به دلیل کاربردهای گسترده آن در صنایعی مانند تولید و انتقال برق مخابرات و خودروسازی، اغلب به عنوان فشارسنج فعالیت اقتصادی در نظر گرفته می شود.

 

در این مقاله به بررسی روندها و تحولات اخیر در بازار و آخرین پیش بینی قیمت مس از سوی تحلیلگران می پردازیم.

 

قیمت مس و کمبودها

 

اخبار مس تحت سلطه کمبود برق در چین بوده است.که دولت های محلی را وادار کرده است، تا جیره بندی مصرف کنندگان صنعتی را تامین کنند. این به نوبه خود باعث کاهش تولید فلز شده است. و قیمت های بالای انرژی در سطح بین المللی هزینه های تولید را افزایش داده است، به طوری که نفت خام برنت به بالاترین حد سه سال اخیر و قیمت گاز طبیعی در اروپا به بالاترین حد خود رسیده است.

 

نمودار تاریخچه قیمت مس نشان می دهد. که این فلز که به طور گسترده در صنایع مختلف از ساخت و ساز گرفته تا خودروسازی، انرژی و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد.در بورس فلزات لندن (LME) در 19 اکتبر به 10652 دلار در هر تن افزایش یافت که بالاترین سطح از ماه می است. قیمت نقدی LME در 27 اکتبر به 9,849.50 دلار کاهش یافت و سپس در 29 اکتبر به 9,955 دلار در هر تن رسید. در 11 ژانویه، هر تن فلز 9660 دلار معامله شد.

 

تحلیلگران Societe Generale خاطرنشان کردند:

که مدیران پول موقعیت های خرید خود را به بالاترین سطح خود از ماه می 2021 رساندند. و بازار شاهد یک صف  طولانی 1.9 میلیارد دلاری بود. که بزرگترین اتفاق از زمان شروع بانک ها از سال 2006 است.

 

با کاهش شدید ذخایر مس جهانی، مدیران پول خوش‌بین بودند. ذخایر مس LME با 9 درصد کاهش در هفته منتهی به 15 اکتبر به 181000 تن رسید. موجودی انبارها در بورس آتی شانگهای (SHFE) در چین با 17 درصد کاهش به 42000 تن رسید که کمترین میزان از می 2009 است.

 

نمودار قیمت مس نشان می‌دهد که قیمت‌ها از بالاترین سطح سقوط کرده‌اند. زیرا معامله‌گران فکر می‌کنند، که ادامه قطع برق در چین می‌تواند تقاضا برای مس را از سوی کاربران صنعتی که مجبور به کاهش تولید هستند، کاهش دهد. در همان زمان، گروه بین‌المللی مطالعات مس پیش‌بینی کرده است، که تولید معدن مس جهان می‌تواند حدود 2.1 درصد در سال 2021 و 3.9 درصد در سال 2022 افزایش یابد.

 

به دنبال کاهش قیمت در کاهش موجودی، برخی از معامله گران در واکنش به کاهش حرکت صعودی. موقعیت های خود را در بورس Comex ایالات متحده و SHFE نقد کردند. تحلیلگران TD Securities خاطرنشان کردند که با توجه به بحران انرژی در بازار مس. کاهش قیمت زغال سنگ بازار را از اوج ها پایین آورده است. اما موجودی زغال سنگ در نیروگاه های چین هنوز افزایش نیافته است. “به طور بالقوه نشان می دهد که کاهش قیمت زغال سنگ با فروش اجباری ذخایر خصوصی تسریع شده است،  که قیمت را پایین می آورد.”

لیست قیمت سیم و کابل البرز الکتریک نور و خراسان افشارنژاد را در سایت ما مشاهده نمایید.

 

آخرین پیش بینی های آینده قیمت مس از سوی تحلیلگران در مورد چشم انداز بازار چه چیزی را نشان می دهد؟ آیا انتظار می رود که بی ثبات باقی بماند؟

پیش بینی قیمت مس: قیمت بعدی برای مس چه عددی است؟

لیست قیمت سیم و کابل
نمودار پیش بینی قیمت مس جهانی

 

تجزیه و تحلیل فنی مس از Zaner در 29 اکتبر نشان داد. که “در حالی که سوگیری فنی در مس پایین است. برگشت از سطوح پایین و تقریباً دو برابر شدن پایین دیروز مطمئناً اعتماد اردوگاه خرس را کاهش می دهد.”

 

این گزارش افزود:

بر اساس نمودار فنی مس، «هدف نزولی بعدی 4.31 است. ناحیه مقاومت بعدی در حدود 4.48 و 4.53 است، در حالی که حمایت اول امروز در 4.38 و پایین تر از 4.31 قرار دارد.

 

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در هلند بانک ساکسو، انتظار دارد، قیمت کالاها از جمله مس حمایت شود. وی در یادداشتی که در 29 اکتبر منتشر شد، گفت:

 

در حالی که چشم انداز رشد جهانی چالش برانگیزتر به نظر می رسد، طبیعی است که این سوال را مطرح کنیم، که آیا برای معکوس کردن رشد قوی کالاها که امسال مشاهده شد کافی است یا خیر. ما معتقد نیستیم که تقاضای فراوان به سمت گذار مثبت که هنوز در انتظار آزادسازی است، و در زمانی که تمرکز بر سرمایه گذاری های مطابق با ESG برای جلوگیری از صنایع به اصطلاح اقتصاد قدیمی، به ویژه در معدن و تولید نفت، ادامه دارد،  اگر چنین باشد. برای جذب وجوه مورد نیاز برای اطمینان از سطح کافی عرضه در سال‌های آینده قرار می گیرد.

 

هانسن افزود:

قیمت فلزات نه تنها به تقاضا، بلکه به طور فزاینده ای به عرضه بستگی دارد، و با در نظر گرفتن عوامل ذکر شده در بالا، ما شاهد افزایش قیمت در بسیاری از فلزات هستیم.

 

تحلیلگران بانک‌های سرمایه‌گذاری از جمله ANZ در استرالیا، Commerzbank در آلمان و گلدمن ساکس در ایالات متحده انتظار دارند، که بازار نقدی LME تا پایان سال به هدف قیمت مس در سطح 10000 دلار در هر تن بازگردد.

تحلیلگران گلدمن ساکس همچنان در بازار مس نظر مثبتی دارند. در آخرین تحلیل قیمت مس، بانک سرمایه گذاری ایالات متحده خاطرنشان کرد: «مس به عنوان فشارسنج مورد علاقه سرمایه گذاران دارای دارایی متقابل برای رشد جهانی، اغلب با تغییراتی در احساسات کلان گسترده تر معامله می شود.شما باید همیشه این موضوع را در نظر بگیرید که مس یک کالای فیزیکی بوده و قیمت آن همیشه به میزان عرضه و تقاضای آن بستگی دارد.اگر این سهام تمام شود، قیمت آن باید بازار را متعادل کند، صرف نظر از اینکه در کل چه اتفاقی می‌افتد. اقتصاد ما این واقعیت را برجسته می کند، زیرا از نظر ما مس به سرعت در حال تبدیل شدن به بدترین کالا در مجتمع است.

لیست قیمت سیم و کابل البرز الکتریک نور و خراسان افشارنژاد را در سایت ما مشاهده نمایید.

 

تحلیلگران پیش‌بینی LME مس خود را با هدف قیمتی 10500 دلار در هر تن در پایان سال حفظ می‌کنند و می‌افزایند: «در مرکز ارتباط صعودی مجدد ما با مس – علیرغم ریسک‌های بسیار واقعی برای بخش املاک چین و رشد جهانی – قرار دارد. واقعیت این است که بازار فیزیکی به طور فزاینده‌ای تنگ می‌شود و از نظر ما حداقل خطرات کوتاه مدت برای تعادل وجود دارد.»

 

ما فقط در سه ماهه چهارم کسری 330000 تنی را پیش‌بینی می‌کنیم، که نشان‌دهنده کاهش ذخایر قابل مشاهده به پایین‌ترین حد در پایان سال است. با کاهش بسیار زیاد بافرهای زنجیره تامین کاتد و قراضه نسبت به سطوح نسبتاً بالا در اوایل سال 2021، انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده، این رشد مشاهده شود. از اهمیت یکسانی این واقعیت برخوردار است، که ما همچنان به پیش بینی کسری در سال آینده در بازار مس فرآوری (189000 تن) ادامه می دهیم، که باعث گسترش روند انقباض فراتر از ریسک کمبود سه ماهه چهارم می شود.

گلدمن ساکس

در بلندمدت، گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که قیمت مس می‌تواند به طور متوسط ​​۱۱۸۷۵ دلار در هر تن در سال ۲۰۲۲، ۱۲۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳، ۱۴۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۴ و ۱۵۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۵ باشد.

 

بانک جهانی پیش‌بینی بلندمدت 7544 دلار در هر تن در سال 2025، 7769 دلار در سال 2030 و 8000 دلار در هر تن تا سال 2035 دارد.

 

در زمان نگارش مقاله، در 4 مارس، سایت‌های پیش‌بینی چشم‌انداز مس را صعودی نشان دادند. Wallet Investor مبتنی بر الگوریتم پیش‌بینی قیمت مس در ایالات متحده را 5.3 دلار در هر پوند (11680 دلار در هر تن) برای یک سال داشت. که تا مارس 2027 به 7.55 دلار (15890 دلار در هر تن) در هر پوند افزایش یافت.

 

Gov Capital پیش‌بینی کرد، که قیمت مس ایالات متحده می‌تواند. تا این زمان در سال آینده به 6.83 دلار در هر پوند (15053 دلار در هر تن) برسد و تا مارس 2027 به 19.1 دلار (42096 دلار در هر تن) برسد.

 

شما همیشه باید در نظر داشته باشید که تحلیل سایت ها و کارشناسان می تواند اشتباه باشد و آنها می توانند تخمین های خود را اشتباه انجام دهند،  شما همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید، و مراقب باشید که همه شرایط بازار مربوطه را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که عملکرد گذشته شاخصی از بازده آینده نیست.

لیست قیمت سیم و کابل های افشارنژاد خراسان و البرز الکتزیک نور را در سایت ما مشاهده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *