امروز قدرت شبکه های کامپیوتری و دامنه کاربرد آن ها در تمامی ابعاد زندگی بشر بر کسی پوشیده نیست و این مسئله در کشور عزیز ما ایران هم هر روز بیش از پیش احساس می شود. بدون شک می توان گفت کابل شبکه یکی از اصلی ترین تجهیزات لازم برای اتصال چندین دستگاه به یکدیگر و انتقال امن اطلاعات، به شمار می رود و از طرفی کابل شبکه لگراند از پرطرفدارترین محصولات حوزه شبکه در ایران است!

کابل های شبکه در انواع مختلف و از برندهای متنوعی روزانه در سراسر دنیا تولید و روانه بازار می شوند.

از جمله شناخته شده ترین برندها به خصوص در کشور ما، شرکت Legrand (لگراند) فرانسه است که در این مقاله از وب سایت آسان برق قصد داریم یک راهنمای کامل در خصوص انتخاب و خرید انواع کابل شبکه لگراند در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

برای آشنایی با کابل شبکه لگراند تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از کابل شبکه لگراند چه می دانید؟

در قدم اول به معرفی کابل های شبکه و به صورت ویژه کابل های لگراند می پردازیم. کابل LAN یا کابل شبکه یکی از اجزای اصلی هر شبکه کامپیوتری را تشکیل می دهد چرا که؛

این کابل به عنوان یک بستر ارتباطی برای جابجایی اطلاعات در زمینه های مختلف، به گوشه گوشه شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه اتصال دستگاه ها در شبکه را به عهده دارد.

به دلیل همین اهمیت است که برندهای قدرتمندی دست به تولید کابل های لن در جهان زده اند اما نام کابل شبکه در ایران با نام لگراند گره خورده تا بتوان این شرکت فرانسوی را شناخته شده ترین برند کابل لن در ایران دانست.

در حقیقت لگراند از مطرح ترین برندهای حوزه تجهیزات شبکه در بازارهای مسکونی و تجاری در جهان است و برخی از محصولات این شرکت از جمله:

از جمله پرطرفدارترین ها در بازار خود شناخته می شوند.

اما این تنها دلیل محبوبیت لگراند نیست!

این شرکت همواره توانسته هم پای نیازها مشتریان و هم راستا با تغییرات تکنولوژی، پاسخگوی درخواست مخاطبین خود باشد که در نوع خود بی نظیر است.

معرفی دسته بندی های مختلف کابل های شبکه

برای اینکه درک بهتر و شناخت ساده تری از انواع کابل شبکه لگراند داشته باشیم، لازم است با دسته بندی های مختلف کابل لن از دیدگاه لایه های حفاظتی و ساختاری و البته برخی از نامگذاری ها که در ادامه استفاده می شوند؛ آشنا شویم:

دسته بندی کابل های شبکه بر اساس ساختار

کابل های STP که مخفف کلمه Shielded Twisted- Pair بوده و متشکل از سه قسمت اصلی یعنی:

دلیل استفاده از این لایه ها محافظت از اتصال در برابر نویزها یا همان اثرات القایی خارجی است.

کابل های شبکه UTP یا همان Unshielded Twisted- Pair که در برابر کابل های STP از سطح حفاظتی پایین تری بهره مند بوده و تنها متشکل از سه بخش اصلی یعنی

می باشند.

انواع مختلف کابل LAN از دیدگاه EMI یا لایه های حفاظتی در برابر نویز

فراموش نکنید که این دسته بندی ها برای تمامی کابل های شبکه در جهان و نه تنها کابل لگراند صادق است.

انواع کابل شبکه لگراند

حالا که با دسته بندی های کلی کابل های شبکه آشنا شدیم زمان آن رسیده تا به صورت اختصاصی به بررسی انواع کابل شبکه لگراند بپردازیم.

کابل های Legrand با دسته های متنوعی که دارند، به خوبی توانسته اند پاسخگوی نیاز مشتریان بازارهای شبکه در سطوح مختلف باشند.

فرقی نمی کند که شما برای یک شبکه مستقل و کوچک نیاز به کابل داشته باشید یا به دنبال فراهم آوردن بسترهای ارتباطی برای دیتاسنتر و شبکه های قدرتمند کامپیوتری؛ چرا که لگراند پیشنهاد ویژه ای برای شما خواهد داشت!

لگراند Cat5E

شاید بتوان کابل لگراند Cat5E را اقتصادی ترین کابل از میان محصولات لگراند در این دسته دانست که با کد 032751 و در متراژ 305 متری به بازار عرضه می شود.

آنچه که در نامگذاری این کابل پیدا نیست آنست که از دسته UTP و فاقد فویل و شیلد می باشد.

این محصول قابل استفاده در سیستم های اداری کوچک و بدون نیاز به سرعت بالا و پهنای باند کم بوده و می تواند شبکه هایی با تعداد کمی از پرینترها و سیستم های رایانه را پشتیبانی کند.

انواع کابل شبکه لگراند- Cat5E
انواع کابل شبکه لگراند- Cat5E

مشخصات دقیق تر Cat5E عبارتند از:

باید بدانید که چین کشور تولید کننده کابل شبکه لگراند اصلی این مدلمی باشد و با روکشی به رنگ طوسی در بسته های کارتنی قرمز و سفید دسته بندی و به فروش می رساند.

کابل لگراند Cat6 UTP

دسته دوم کابل های Cat6 UTP هستند که از نوع بدون شیلد بوده و با روکش هایی از جنس PVC و یا LSZH پوشانده شده اند. رنگ روکش این کابل ها آبی بوده و مشابه دسته قبلی با کلاف های 305 متری و در کارتن های قرمز و سفید به فروش می رسند.

Cat6 UTP با لایه LSZH که از آن با پارت نامبر 032754 هم یاد می شود یک کابل ایمن و کاملا سالم است چرا که روکش آن از نوع بدون هالوژن بوده و در زمن آتش سوزی احتمالی دود سمی هالوژن تولید نمی کند و از این بابت خیال مشتریان را هم راحت کرده است.

همانطور که گفتیم Cat6 UTP با لایه PVC هم روانه بازار می شود که با پارت نامبر 032755 شناخته شده و تنها در جنس روکش با کد قبلی متفاوت است.

انواع کابل لن لگراند- Cat6
انواع کابل لن لگراند- Cat6

دیگر مشخصات Cat6 UTP شامل موارد زیر هستند:

در نهایت باید گفت که کاربرد اصلی Cat6 UTP در ساختمان های اداری و یا تجاری نه چندان بزرگ است و می تواند شبکه های با ابعاد متوسط را به خوبی پشتیبانی کند.

Legrand Cat6 SFTP

کابل Cat6 SFTP به دلیل ساختار و قابلیت هایی که دارد برای استفاده در محیط های نویز دار و در مجاورت امواج پارازیت مناسب می باشد. این کابل لن Legrand از نوع شیلد دار همراه با فویل و مشابه دسته قبلی با دو روکش از جنس PVC و یا LSZH پوشانده شده است.

کد 032757 در این گروه به کابل های با روکش LSZH اطلاق شده و کابل های با کد 032759 مجهز به لایه PVC هستند که هر دو دسته از ویژگی های بیان شده کابل شبکه لگراند اصلی بهره می برند.

Cat6 SFTP Legrand
Cat6 SFTP Legrand

این تمام ویژگی های این کابل ها نیست و از جمله دیگر مشخصات Cat6 SFTP عبارتند از:

لگراند کلاف های Cat6 SFTP را با متراژ 500 متری تولید و به مشتریان عرضه می کند.

برای مشاهده دقیق ویژگی ها و خرید ای ن محصول به صفحه کابل Cat6 SFTP از وب سایت آسان برق مراجعه نمایید.

Cat6 FTP لگراند

گروه بعدی از کابل های لن لگراند، کابل شبکه Cat6 FTP هستند که مشابه دو دسته قبلی خود در دو نوع با تفاوت جنس لایه روکش تولید و عرضه می شوند.

کابل با روکش نهایی از جنس PVC با پارت نامبر محصول 032756  و کابل های LSZH دارای پارت نامبر 032758  هستند.

کابل LAN لگراند Cat6 FTP
کابل LAN لگراند Cat6 FTP

دیگر مشخصات فنی کابل های Cat6 FTP عبارتند از:

نکته ای که شما همراهان گرامی باید در خرید این کابل ها به آن توجه داشته باشید آن است که؛ این کابل فاقد شیلد و شرکت سازنده در ساختار آن ها تنها از فویل آلومینیومی استفاده نموده است.

پیشنهاد ما به شما : بررسی و خرید کابل شبکه Cat6 FTP

Cat6a Legrand

اگر به فکر خرید یک کابل LAN پر قدرت و توانا هستید، پیشنهاد ما به شما کابل شبکه Cat6a است که به گواه متخصصین این حوزه در دسته قدرتمندترین کابل های حال حاضر ایران قرار می گیرد. چرا که کیفیت و توانایی این کابل را در کمتر نمونه های مشابه می توان یافت!

از جمله ویژگی های این کابل ها می توان به سرعت فوق العاده و پهنای باند وسیع اشاره کرد.

همین ویژگی ست که آن ها را برای استفاده در استودیو های تلویزیونی، مراکز انتقال داده و حتی پایگاه های داده (Datacenters) متناسب می کند.

کابل شبکه Cat6a لگراند
کابل شبکه Cat6a لگراند
شرکت لگراند، کابل Cat6a را با دو ساختار FTP و نیز SFTP تولید کرده است.

دسته FTP با پارت نامبر 032778 که با نام کابل لن لگراند Cat7 F/UTP نیز شناخته می شود دارای ویژگی های فنی همچون:

از طرفی نیز کابل های SFTP به پارت نامبر 032777 و نام دیگر کابل LAN لگراند Cat7 S/FTP مجهز به مشخصاتی از جمله:

که هر دوی این کابل ها با روکش زرد رنگ و در کلاف های 500 متری به بازار عرضه می شوند.

حال شما به این سوال پاسخ دهید که کدام دسته از این کابل ها مناسب نیاز شما هستند؟

اگر در انتخاب و خرید کابل LAN لگراند نیاز به راهنمایی های بیشتر از متخصصین حوزه برق و شبکه های کامپیوتری دارید، با کارشناسان ما در گروه آسان برق در تماس باشید. تا بهترین ها و مناسب ترین ها را برای شبکه کامپیوتریتان در اختیار داشته باشید.

قیمت کابل شبکه لگراند اورجینال

به جرات می توان گفت کابل های لگراند پرطرفدارترین کابل های موجود در بازار ایران هستند و به خوبی کیفیت را در عین به روز بودن در اختیار مشتریان خود در سراسر دنیا قرار می دهند. اما بهره مندی از این کیفیت مستلزم آن است که محصولی که تهیه می کنید کابل شبکه لگراند اصلی باشد! برای این مهم چه برنامه ای در سر دارید؟

با خرید از گروه آسان برق، به عنوان نمایندگی محصولات و تجهیزات لگراند در ایران خیال خود را از اصل بودن کالای انتخابی راحت کنید. تضمین ما، سال ها تجربه و تخصصی در این حوزه است.

برای بررسی قیمت، سفارش و خرید کابل های لن لگراند؛ پیشنهاد ما به شما صفحه کابل شبکه لگراند از وب سایت آسان برق است.

سخن پایانی

شاید از نظر بسیاری از مردم با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه های بی سیم در جهان، درخواست برای کابل های شبکه کاهش پیدا کند؛ اما باید بدانید که هنوز هم کابل شبکه یکی از اجزا جدا نشدنی شبکه های کامپیوتری به شمار می رود.

پس انتخاب این عضو مهم شبکه نیاز به بررسی هم دارد!

فراموش نکنید که قبل از خرید و تهیه کابل LAN حتما نیاز شبکه خود را بسنجید و با دقت انتخاب کنید. هدف ما در گروه تخصصی آسان برق هم از آماده سازی این راهنمای خرید کابل شبکه لگراند، فقط و فقط راحتی شما مخاطبین گرامی و انتخابی درست برای نیازهایتان می باشد. چرا که تامین نیازها و پاسخگویی به درخواست های شما، مسئولیت ماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *