راه رفتن بر روی نور را قطعا تجربه داشته اید. داشتن حس شاهانه هنگام راه رفتن بر مسیر سنگ فرش شده قطعا حس جالب است. امروزه طراحی داخلی از شیوه های خلاقانه ای جهت انتقال حس عالی به افراد، استفاده می شود. نور نقش اساسی در این امر ایفا می کند، زیرا بیشتر اطلاعاتی که از طریق حواس خود دریافت می کنیم از طریق بینایی به دست می آیند. به همین دلیل، با گذشت زمان سیستم‌های روشنایی توسعه یافتند و به ما کمک می‌کنند، زندگی روزمره خود را آسان‌تر کنیم. چراغ های دفنی که در زمین دفن می شوند از نورپردازی های مدرن هستند. در این مطلب درباره این چراغ های صحبت خواهیم کرد.

 

چراغ دفنی چیست؟

امروزه نورپردازی در زیبایی و البته دکوراسیون منازل و ساختمان ها اهمیت بسسیاری دارد. اگر در ساختمان خود قصد نورپردازی دارید پیشنهاد ما نورپردازی از کفاست. زیرا این زاویه از نورپردازی علاوه بر جذابیت و شیک بودن،  در روشنایی نیز بسیار موثر و مفید می باشد.برای این کار قطعا چراغ دفنی انتخاب ما  می باشد.البته این چراغ ها کاربردهای دیگری نظیر  پله ها و یا  کنار پله ای می توان استفاده کرد. چراغ دفنی به دلیل قرار گیری در کف تنها خروجی نور دیده می شود. به وسیله آن می توانید به نمای ستون ها، نورپردازی سطوح بالا،سایه سازی، روشنایی مسیر و حجم جالبی را به ساختمان دهید. حتی ستون های ساختمان را از حد ممکن بلندتر جلوه دهید.

چراغ دفنی

کاربرد چراغ دفنی در نورپردازی

این محصول در نورپردازی فضاهای خارجی و بیرونی استفاده می‌شود. از ویژگی های چراغ دفنی می توان به نورپردازی با کیفیت والبته استحکام و کیفیت بالای خود چراغ نیز اشاره کرد. از چراغ‌های دفنی معمولاً برای نورپردازی حوض ها و استخرها گرفته تا روی ستون‌ها، نمای بیرونی ساختمان‌ها، بعضی مواقع در زیر پله‌ها، اماکن تفریحی، مراکز تجاری،آثار باستانی و قدیمی کاربرد دارد. علاوه بر موارد گفته شد تالارها، پل‌ها، سازه‌های نمادین، در کنار مجسمه‌های شهری و گاهی در فضاهای سبز و پارک استفاده می‌کنند. که از مهمترین کاربردهای آن به عنوان نورپردازی سطح معابر در محیط‌های مختلف و چراغ های زیر درختی بیان کرد.

به دلیل ایجاد فضای زیبا و دلنشین برای افراد بسیاری از کشورها جهت زیبا سازی شهر از چراغ های دفنی  بهره می برند. چرا که نورپردازی از زمین سبب انتقال زیبایی و شکوه بخش های مختلف می شود.  تنوع رنگی، طول عمر زیاد، میزان مصرف انرژی پایین، قابلیت نصب آسان و کیفیت قابل قبول چراغ دفنی دلیلی محکم برای استفاده از آن می باشد. همچنین  افکت ها متنوع آن سبب شده تا هر آنچه که از یک چراغ نورپردازی و تزئینی مدنظر داریم، در اختیار داشته باشیم. با تاپش نور به سوژه و ایجاد سایه زیبایی چشم گیری را ایجاد می کند.

مزیت‌های استفاده از چراغ دفنی:

  • مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف
  • بدنه ی محکم و با کیفیت در برابر خش، خوردگی و خمیدگی
  • تنوع بالا در رنگ نور، زاویة تابش و ولتاژ
  • بهترین نورپردازی جهت جلوه بخشیدن به ستون ها ، لابی ساختمان، آثار هنری، سازه های نمادین و همچنین فضاهای بیرونی
  • استفاده در نورپردازی استخر‌ها به دلیل خاصیت ضد آب بودن
  • استحکام و مقاومت بالا
  • استفاده از ریموت کنترل برای تغییر افکت
  • طراحی زیبا
  • دارای تنوع بالا

ویژگی‌ها:

می‌توانیم افکت‌های مختلفی را به جهتدارا بودن لامپ‌های ال‌ای‌دی در ساختار چراغ‌ تولید نماییم.

چراغ‌های دفنی از بازدهی بسیار بالایی برخوردار هستند. چراغ‌های دفنی طول عمر بسیار بالایی دارند. کم‌مصرف بودن چراغ‌های دفنی دلیل محبوبیت آن‌ها است و نصب سادة چراغ‌های دفنی آن‌ها را متفاوت از هر نوع وسیلة روشنایی می‌کند.

برای نصب چراغ‌های دفنی پی‌ریزی خاصی انجام می‌شود تا بتوان زاویة تابش نور را با آن تنظیم نمود.

چراغ‌های دفنی را می‌توان از راه دور کنترل نمود. همچنین با کنترل نمودن چراغ‌های دفنی می‌توان افکت‌های آن را نیز تغییر داد.

انواع چراغ دفنی:

بر اساس مدل ها، ابعاد، میزان نوردهی و.. چراغ دفنی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. ضمن اینکه یکی از مسائلی که خیلی از افراد آن را اشتباه می گیرند، یکسان دانستن چراغ های زمینی با مدل های ال ای دی است. در صورتی که این دو مدل با یکدیگر متفاوت هستند. نوع دفنی یا زمینی پس از حفر حدودا 20 سانتی متر و با عبور کابل ها و سیم کشی برق با استفاده از بتن پر می شود. همچنین این مدل دوستدار محیط زیست بوده و کاملا با محیط اطراف سازگار می باشد.

  • چراغ خطی زمینی
  •  سنگی دفنی
  •  دایره ای زمینی
  •  مربعی شکل زمینی

چرا از چراغ‌های دفنی استفاده کنیم؟

چراغ‌های دفنی دارای قابلیت پرتاب نور و نور حداکثری هستند. با استفاده از چراغ‌های دفنی، ساخت نورپردازی‌های RGB امکان‌پذیر می‌باشد. چراغهای دفنی دارای رنگ‌های متفاوتی می‌باشند. طول عمر چراغ‌های دفنی بالا بوده است و حدود ۵۰ هزار ساعت می‌تواند بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین چراغ‌های دفنی در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. عموما چراغ‌های دفنی در توان‌های گوناگونی تولید می‌شوند. چراغ‌های دفنی را می‌توان با استفاده از یک ریموت، کنترل افکت آن را تغییر داد. امکان استفاده از چراغ‌های دفنی به دلیل شکل‌های مختلف آن در مکان‌ها مختلفی وجود دارد. چراغ‌های دفنی قدرت تغییر زاویه بخش نور به‌وسیله‌ی لنز ۵ تا ۱۲۰ درجه را دارا هستند.

تفاوت چراغ دفنی و پروژکتورهای ال‌ای‌دی

چراغ‌های دفنی برعکس پروژکتورهای ال‌ای‌دی به آسانی در مکان‌های متفاوتی همانند فضاهای سبز و شهری به صورت پنهان قابل نصب هستند. این پنهان سازی به زیباتر شدن محیط کمک به‌سزایی می‌کند. بیان این نکته بسیار مهم است که چراغ‌های دفنی به طور کلی دو نوع هستند. چراغ‌های دفنی شامل توکار و چراغ‌های دفنی روکار. همچنین چراغ‌های دفنی را می‌توان در شکل‌ها و طرح‌های متفاوت همانند خطی، گرد و…. یافت. با توجه به تعریفات بالا، باید برای نصب چراغ‌های دفنی یک فونداسیون مخصوص طراحی نمود. طراحی فونداسیون ویژه به این دلیل است که بتواند از بدنه به خوبی محافظت نماید. همچنین این امکان را به چراغ دفنی می‌دهد تا بتواند به‌آسانی زاویه‌ی تابش نور روی سوژه را تنظیم نماید.

نصب چراغ‌های دفنی به چه صورت است؟

ابتدا باید لوله‌ی پی‌وی‌سی را به منظور عبور کابل آماده سازی ‌کنیم. سپس می‌توانیم کابل را عبور دهیم. بعد از این مرحله قادر هستیم تا بتن را در اطراف آن بریزیم. سپس آپارات کابل چراغ را همراه با کابل اصلی و خود چراغ در کاسه بتنی جایگذاری می‌کنیم. در این مرحله طوقه را باز می‌کنیم. سپس پیچ‌های متصل کننده به بدنه چراغ دفنی را به کاسه بتنی می‌بندیم. در مرحله آخر پیچ‌های طوقه چراغ دفنی را می‌بندیم.

مشخصات فنی انواع چراغ دفنی

عموما چراغ های زمینی در قسمت های مختلف به شکل توکار نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که گفتیم خاصیت ضد آب بودن یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع چراغ است. که سبب شده در بسیاری از بخش ها بدون هیچگونه مشکلی مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار این موارد تابش نور زیاد، و میزان چرخش و زاویه مناسب نور از دیگر مشخصات انواع چراغ های زمینی است. این زاویه از 5 الی 120 درجه در انواع مختلف متغیر است. همچنین توان مصرفی آن نیز از 3 وات تا 30 وات وجود دارد. که این موارد متناسب با محل نصب و شرایط محیطی از طرف کارشناس مربوطه تعیین و انتخاب می شود.

میزان ولتاژ مصرفی این چراغ در صورت اتصال کابل رابط، تقریبا 12 ولت می باشد. همین طور در صورت عدم اتصال هرگونه کابل یا آداپتور به مقدار 220 ولت است. که این میزان تفاوت در ولتاژ ورودی در زمان راه اندزای آن کار را احت تر می کند. همچنین طراحی انجام شده برای این نوع محصول به گونه ای است که هیچ گونه گرد و خاک و یا آلودگی به داخل آن نفوذ نمی کند. به همین دلیل هم عمدتا در کنار کیفیت ساخت از استحکام و مقاومت بسیار بالایی نیز سود می برند. تنوع رنگی بالا نیز از دیگر مشخصه های چراغ های زمینی بوده که می تواند در بسیاری از پارک ها، استخرها و محط های خارجی رنگ های جذابی را از خود ساطع کند. این ویژگی از مهم ترین دلایل استفاده از این محصولات بوده که سبب افزایش جذابیت های بصری محیط می شود.

 

نتیجه:

چراغ دفنی با استفاده از تکنولوژی ال ای دی برای روشنایی خارجی و حتی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قصد نورپردازی خیره کننده به بخش‌های مختلف بناها همانند راه‌پله‌ها، تالارها، محوطه‌ها، باغ‌ها و زیر پله‌ها دارید، تیم آسان برق به شما چراغ‌های دفنی را پیشنهاد می دهد. این چراغ به دلیل دارا بودن ویژگی های متفاوت می توان در قسمت های مختلفی از آن بهره برد.  ضد آب بودن ، مقاومت بالا، ضد خش، ضد خمیدگی از جمله ویژگی های آن بود که در این مقاله توضیح دادیم.

 

خرید چراغ دفنی ارزان و با کیفیت

استفاده صحیح و درست از چراغ دفنی در قسمت های مختلف علاوه بر زیبایی، سبب ایجاد یک فضای آرام و دلنشین می گردد. امروزه در بسیاری از پیاده روها، پارک ها، استخرها و… از این نوع چراغ برای زیباسازی فضا بهره می برند. این محصول با تنوع بالایی که دارد، علاوه بر امکان استفاده در قسمت های مختلف، تمامی سلیقه ها را نیز پوشش می دهد. جهت دریافت قیمت های به روز و مشاوره می توانید با کارشناسان آسان برق برای خریدی متناسب با بودجه خود، تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *