نور یک عنصر حیاتی در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل است. چراغ دیواری از انواع روشنایی است که امروزه در محیط های مختلفی اعم از هتل ها، منازل و اماکن اداری و تجاری و غیره استفاده می شوند. این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای لامپ های قدیمی باشد. هماهنگی بین چراغ های دیواری و روشنایی های سقفی از اصول اولیه طراحی و دکوراسیون داخلی منازل محسوب می گردد. نوع، جهت و رنگ نور ساطع شده ، همگی بر فضای داخلی یک محیط تأثیر می گذارد.

چراغ دیواری

چراغ های دیواری دارای طیف گسترده ای از سبک ها هستند. نورپردازی دیواری می‌تواند روشنایی لازم را برای ایمنی،برجسته سازی ویژگی های معماری و آثار هنری استفاده می شود.امروزه بدلیل تغییر تکنولوژی لامپ ها از رشته ای به ال ای دی LED دست طراحان صنعتی بسیار بازتر از گذشته است. به همین دلیل افزایش سطح تولیدات و طراحی های گوناگون بیشماری را شاهد هستیم.

وقتی از “چراغ دیواری” نام برده می شود، اولین مفهومی که در سر بسیاری از مردم ظاهر می شود، یک دیوارکوب زینتی است که نور مفید کمی فراتر از یک نور کاربردی را ارائه می دهد. در حالی که این به عنوان یک ویژگی تزئینی مهم است، چراغ های دیواری نیز عملکردهای بی شماری را برای خواندن، نورپردازی مناسب کار و ایمنی عمومی را دارا می باشند. چراغ های دیواری نیز اجزای مهم نورپردازی هستند که هم زیبایی و هم کاربردی را به طراحی فضای شما می بخشد.

 

چگونه چراغ دیواری را برای محیطهای مختلف انتخاب کنیم؟

1. اتاق غذاخوری

برای چراغ دیواری در اتاق غذاخوری، شیشه، پلاستیک یا فلز با ظاهری صاف مناسب تر است. زیرا این جنس ها برای تمیز کردن راحت تر است. استفاده از آباژورهای پارچه ای بافته شده یا نخ  با اشکال و آویزهای پیچیده مناسب نیست. منبع نور باید یک لامپ با رنگ گرم باشد. اگر تعدادی چراغ دیواری با رنگ های گرم به درستی روی دیوار مجاور چیده شوند، فضای مهمانان ضیافت را گرمتر کرده و اشتها را بیشتر می کند.

2.اتاق خواب

نور چراغ دیواری اتاق خواب باید ملایم و گرم باشد. جنس چراغ دیواری باید از مواد دیفیوزر با روشنایی سطح پایین باشد. بالای تخت، یک چراغ دیواری شیشه ای زیبا و گرم نصب کنید تا فضایی ساده، شیک و راحت ایجاد کنید. اگر تخت دونفره است می توانید یک چراغ دیواری با کلید دیمر نیز در دو طرف تخت نصب کنید. هنگام مطالعه کتاب مطمئن باشید مناسب ترین نور را خواهید داشت.

3. اتاق نشیمن

از آنجایی که نور اصلی اتاق نشیمن در مهمترین موقعیت اتاق نشیمن قرار گرفته است، در صورت انتخاب چراغ دیواری، توصیه می شود سبکی نسبتا ساده  را انتخاب کنید. زیرا که می تواند اتاق نشیمن را روشن و لوکس جلوه دهد. اگر ارتفاع سقف اتاق نشیمن کم است و از لوستر استفاده می شود، می توان برای افزایش روشنایی و شیک شدن اتاق نشیمن از یک چراغ دیواری با سبک خاص استفاده کرد. در صورتی که چراغ سقفی و آباژور ایستاده در داخل فضای خود دارید ، چراغ کف در کنار مبل قرار می گیرد و یک چراغ رومیزی کاردستی تزئینی روی میز کناری مبل قرار می گیرد. اگر یک چراغ دیواری پایینی روی دیوار مجاور قرار داده شود، جلوه بهتری خواهد داشت.

 

نحوه انتخاب دیوارکوب های مدرن

دیوارکوب ها که بیشتر با لوسترها نسبت به چراغ های رومیزی  قابل مقایسه هستند، معمولاً نیاز به سیم کشی از پیش نصب دارند. به عبارت ساده تر، دیوارکوب ها به ندرت برای استفاده از دوشاخه و پریز مجهز می شوند. چراغها باید به دیواری که قبلاً توسط یک برقکار مشخص شده است، سیم کشی شوند. محل سیم کشی ،محل قرار دادن دیوارکوب ها را محدود می کند. با این حال، همیشه می توانید انتخاب کنید که سیم کشی را گسترش دهید تا دیوارکوب را در قسمت های دیگر خانه خود قرار دهید. هنگام انتخاب چراغ دیواری، عرض راهرو، اندازه راهرو یا موقعیت مبلمان را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده از آن را مشخص کنید

مشخص کردن دلیل خرید دیوارکوب برای انتخاب درست و مناسب ضروری است. به عنوان مثال، نوع دیوارکوب که به بهترین وجه برای فضای داخلی شما مناسب است، به میزان قابل توجهی به کاربرد مورد نظر آن بستگی دارد. یک دیوارکوب کم ارتفاع با سایه رو به پایین برای اتاق خواب یا چراغ مطالعه مناسب است. علاوه بر این، یک چراغ با نور رو به بالا  برای روشن کردن مسیر یا  بزرگتر نشان دادن گوشه ای از اتاق بهترین باشد.

 

چگونه چراغ دیواری را با دکوراسیون محیط هماهنگ کنیم؟

شما به راحتی می توانید با تعیین اینکه از نور برای چه هدفی استفاده می کنید، چراغ های دیواری را برای دکوراسیون خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، نصب چراغ مطالعه بستگی به محل قرارگیری مبل یا صندلی مورد علاقه شما در اتاق دارد. و در حالی که نورهای جهت برجسته سازی بسیار زیباست، نور پایین روی پله ها بسیار کاربردی تر است.

دوم اینکه آیا نیاز شما بیشتر روی دکوراسیون متمرکز است یا کاربردی؟ در حالی که هزاران انتخاب وجود دارد. می توانید با تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نور دیوار شما باید در فضای آن ترکیب شود یا به یک نقطه کانونی تبدیل شود، انتخاب خود را محدود کنید. فلزات خنثی با شیشه‌های سفید یا عاج انتخاب‌های کلاسیکی هستند، اما طیف وسیعی از چراغ‌های دیواری وجود دارد که تقریباً در هر رنگ، پوشش و شکلی از فوق مدرن تا قدیمی را شامل می‌شوند. هیچ قانونی وجود ندارد که تعیین کند که آیا دیوارکوب شما باید با لوستر شما مطابقت داشته باشد یا خیر – از ترکیب آن با رنگ ها و سبک های مختلف نترسید.

 

نکاتی مهم قبل از خرید چراغ دیواری مدرن

1. به کیفیت آباژور آباژور دیواری توجه کنید

هنگام خرید چراغ دیواری ابتدا به کیفیت خود چراغ دیواری توجه کنید. آباژور دیواری معمولاً شیشه ای است و طرح و رنگ روی سطح آباژور دیواری باید با سبک کلی اتاق مطابقت داشته باشد. چراغ های دیواری عمدتا به این بستگی دارد که آیا نور را به خوبی عبور می دهد، آیا رنگ و درخشندگی لامپ دیواری روشن و پر است یا خیر، اینها شاخص های مهمی برای بررسی کیفیت هستند.

2. روشنایی چراغ دیواری

به طور کلی، انتخاب شما برای یک چراغ دیواری با نور ملایم و کمتر از 60 وات باشد. اگر فضای بزرگی برای نصب آن دارید، یک چراغ دیواری دو سر انتخاب کنید. همچنین می توانید یک چراغ دیواری بزرگتر انتخاب کنید. اگر فضای نصب چراغ دیواری کم است، چراغ دیواری ظریف و کوچکتری را  انتخاب کنید.

 

آخرین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که بهتر است یک چراغ دیواری با پوشش محافظ برای لامپ انتخاب کنید. علاوه بر این، انواع لامپ دیواری باید با توجه به فضای موجود انتخاب می شوند. . مشاوران ما در آسان برق به شما در خرید چراغ دیواری مناسب راهنمایی می‌دهند تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین خرید را داشته باشید. با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *