اگر به دنبال خرید کابل با کیفیت Cat6 هستید،هنگام جستجوزمتوجه شده اید که این کابل با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شود. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ چگونه برخی از تولید کنندگان موفق به تولید کابل با هزینه بسیار کمتر از دیگران می شوند؟

جواب سوال واضح است، کیفیت کابل. تعجب خواهید کرد اگر بدانید که حتی مس خالص نیز انواع مختلفی دارد. حتی روکش و عایق آن نیز با قیمت های مختلف قابل تولید می باشد. در اینجا لازم به ذکر است که کیفیت کابل Cat6a تنها عامل تعیین کننده قیمت آن نیست. سایر هزینه ها مانند نیروی کار، مالیات و در دسترس بودن نیز می توانند بر قیمت کابل تأثیر بگذارند.

اما چگونه می توان فهمید که کدام یک از بهترین کیفیت ها هستند؟ در این بلاگ با ما همراه باشید.

کابل Cat6a

کابل Cat6a ساخته شده با 23 هادی مسی AWG پرمصرف ترین کابل اترنت می باشد. این کابل از انتقال داده با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه در بیش از 100 متر با پهنای باند عظیم 750 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

بررسی کابل شبکه CAT6A

استاندارد ANSI/TIA-568-C.1 مربوط به کابل CAT6A بوده و در سال 2009 توسط TIA برای استانداردهای عملکرد ارتقا یافته مربوط به سیستم‌های کابل زوجی به‌هم تابیده تعریف شد.

عملکرد CAT6A برای فرکانس‌هایی تا 500 مگاهرتز، دو برابر مقدار مربوط به CAT6، تعریف می‌گردد. به‌علاوه CAT6A در مقایسه با CAT6  در فرکانس‌های بالا، نویز بیگانه را به خوبی پیدا می‌کند.

حداکثر طول مجاز کابل CAT6 در هنگام استفاده برای شبکه‌های 10/100/1000BASE-T، صدمتر است .

استاندارد جهانی کابل‌کشی ISO/IEC 11801 با افزودن اصلاحیه 2 گسترش یافته است. این اصلاحیه مشخصات جدیدی را برای اجزای CAT6A و لینک‌های دائمی کلاس EA تعریف می‌کند. این مشخصات جهانی جدید CAT6A/Class EA نیازمند نسل جدیدی از سخت‌افزارهای اتصال هستند که نسبت به محصولات موجود که مبتنی بر استاندارد TIA آمریکا عملکرد بسیار بهتری دارند.

تشخیص کابل Cat6

نوشته های روی غلاف یا روکش بیرونی آن تنها راه شناسایی این کابل می باشد. با بررسی سطح مقطع سیم ها و زوج های این کابل نمی توان گروه این کابل را تشخیص داد.

چه زمانی از کابل شبکه Cat6 استفاده می شود؟

کابل Cat 6 عمدتاً برای شبکه های کامپیوتری با سرعت انتقال داده گیگابیتی، 1000 مگابیت در ثانیه یا یک گیگابیت بر ثانیه (DTR) یا بالاتر استفاده می شود.کاربرد این کابل در مراکزی که پهنای باند مصرفی آن ها متوسط است، استفاده می شود.

 

عواملی که در کیفیت کابل شبکه موثر است

کابل شبکه از 8 رشته سیم که به هم تابیده شده اند، تشکیل شده است. به اصطلاح زوج به هم تابیده نامیده می شوند. لایه های پوششی این رشته ها باعث به وجود آمدن انواع متفاوت کابل های شبکه می شود.
آخرین لایه از یک کابل، روکش بیرونی آن است که از مواد مختلفی ساخته می‌شود. به‌طور کلی، جنس و نوع مواد تشکیل ‌دهنده  مغزی کابل، نوع و محل قرارگیری شیلد و فویل، نوع روکش، رنگ کابل و حتی متراژ آن بر قیمت و مهم‌تر از آن روی کیفیت کابل موثر است.
بهترین برند های کابل شبکه
یکی از بهترین و پرفروش ترین برند کابل شبکه موجود در بازار می‌توان به محصولات شرکت لگراند این شرکت‌ها محصولات و تجهیزات متنوعی مرتبط با پسیو شبکه را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند.

کابل شبکه لگراند (Legrand)

یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کابل های شبکه، برند لگراند می باشد. این شرکت با 100 سال سابقه و تجربه در ساخت انواع کابلهای شبکه توانسته به محبوب ترین برند تبدیل شود. لگراند کابل ها را با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 به‌صورت indoor و Outdoor تولید و عرضه می نماید.
این کابل‌ها در انواع SFTP، UTP، FTP و… و با روکش‌های PVC، LSZH و PE+PVC عرضه می‌شوند. مغزی آن‌ها تماما مس خالص یا آلومینیوم با روکش مس است. روی این محصولات تست فلوک پرمننت انجام می‌شوند. این محصولات در رنگ‌های زرد و آبی و نمونه‌هایOutdoor با رنگ مشکی و متراژ 100 و 500 متری عرضه می‌شوند.

چرا کابل های لگراند؟

لگراند برندی پیشرو در صنعت کابل شبکه و تجهیزات جانبی آن می باشد.شما با خیال راحت می توانید محصولات این برند را تهیه فرمایید. زیرا این برند علاوه بر استانداردهای صنعت بلکه فراتر از آن می باشد. جهت اطلاع از قیمت و محصولات برند لگراند با تیم متخصص آسان برق در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *